Primele cifre: Cât va costa revenirea la birou – companiile cu 1.000 de angajaţi vor plăti până la 30.000 de euro pe lună în plus
Data: 30-04-2020
Revenirea la birou va atrage o serie de modificări majore în organizarea companiilor dar şi costuri suplimentare semnificative în condiţiile în care operaţiunile de dezinfectare implică mai multe substanţe.

Potrivit consultanţilor imobiliari de la JLL, costul exact depinde de mărimea companiei, de măsurile implementate, dar per total, acestea sunt aşteptate să urce cu 30-50% faţă de costul alocat în mod normal unui angajat pentru curăţenie. Costul poate fi mai mic în cazul companiilor care pot lucra de la distanţă în continuare.

Spre exemplu, în medie companiile plătesc 3-5 euro/mp/angajat, iar pentru fiecare angajat sunt alocaţi 10 mp. Dacă înainte de pandemie costul legat de curăţenie era de 30-50 de euro/angajat/lună, după implementare acesta s-ar putea mări cu 30-70%.

"Vom vedea investiţii suplimentare în reproiectarea spaţiilor de birouri, pentru separare, dar şi schimbări de comportament – trebuie limitată la maximum orice mişcare în interiorul biroului, inclusiv accesul la imprimantă sau la cafetărie. Spre exemplu, şi pentru cafea, încurajăm ca fiecare angajat să abiă propria cană ceramică pe care sa o spele pentru a o refolosi. Noi vom încuraja ca şi imprimanta sa fie folosită cu şerveţele pentru a apăsa pe buton, iar unele companii iau în calcul utilizarea unui serviciu de shuttle pentru ca angajaţii să nu utilizeze transportul în comun pentru a veni la birou", explică Silviana Petre-Badea, managing director JLL.

În plus, trebuie implementate măsuri noi precum eliminarea stocării alimentalor angajaţilor în acelaşi loc, precum frigiderul din bucătărie, iar curierii să nu mai aibă acces în clădire. De asemenea, birourile angajaţilor trebuie să rămână libere de orice documente sau hârtii pentru a facilită operaţiunile de dezinfecţie şi curăţenie.
Sursa: www.zf.ro